Hoe jouw unieke visie de wereld kan veranderen
Ontdek jouw Thought Leadership
In de wereld van nu is Thought Leadership zoveel meer dan alleen wat kennis delen. Het gaat om durven pionieren, je hoofd boven het maaiveld uit durven steken. Niet alleen door van alles te doen, maar juist ook door het te laten zien.
Het gaat om het consistent uitdragen van jouw authentieke visie met een helder beeld waar jij naar toe werkt. Want dat is hoe je tegenwoordig een beweging in gang zet.
Dus, hoe ontdek je jouw eigen Thought Leadership? En waarom is dat volgens ons zo belangrijk bij het opbouwen van je Personal Brand?
Thought Leadership in de kern
Volgens Google betekent Thought Leadership dat een persoon of een bedrijf wordt gezien als een kennisleider binnen een bepaald vakgebied.
Bij dipiti geloven we dat Thought Leadership veel meer is dan alleen een kennisleider zijn.
Door de twee woorden van elkaar los te trekken én als essentieel onderdeel te zien van jouw ‘Personal Brand’ geef je niet alleen diepgang aan je merk. Je creëert ook de mogelijkheid om daadwerkelijk een beweging in gang te zetten.
Voor ons draait Thought Leadership om een ijzersterk gedachtegoed én de authentieke impact. Het gaat dus juist niet alleen om het delen van nieuwe ideeën of bepaalde kennis. Het gaat om het delen van jouw unieke visie waardoor de ander geactiveerd wordt om bij te dragen aan de verandering.
Het grootste verschil zit ‘m in jezelf écht goed kennen en daar vanuit inspireren en activeren. Daarin is het principe ‘Show them, don’t tell them’ de maatstaf in alles wat wij doen. Dus de belangrijkste vraag die je jezelf mag stellen is: leef jij wat je verteld?
Het doel? Anderen inspireren om samen met jou toe te werken naar de wereld die jij voor je ziet.
Waarom is Thought Leadership nou zo belangrijk?
Zie sterk Thought Leadership als de golfjes die af komen van een steentje die je laat vallen in een kraakhelder blauw meer. Hoe kleiner het steentje, hoe kleiner de golfjes.. Hoe groter de steen, hoe.. précies ja. Hoe groter de golven.
Alleen wat content maken is niet genoeg voor de grote golven.
Wanneer je als leider een blijvende impact wilt maken met de tijd die jij investeert is het belangrijk dat je snapt wat jouw gedachtegoed is.
Je gedachtegoed zien wij als een soort methodiek. Een manier van leven/ondernemen/doen die de juiste mensen brengt op de plek waar zij nodig zijn. Het is een manier van laten zien wat er mogelijk is én om mensen te laten voelen dat zij hard nodig zijn in die wereld van morgen.
Door een sterk Thought Leadership:
→ Bouw je vertrouwen op. Authentieke Thought Leaders worden herkend en vertrouwd.
→ Groei je als autoriteit. Door een goed doordachte en opvallende visie te delen, word je erkend als expert in je vakgebied.
→ Maak je elke dag een beetje meer impact. Jouw ideeën zetten mensen aan tot actie en verandering. Het is een beweging die je steeds meer aanzet.
Weet jouw unieke visie
De sleutel tot een authentiek Thought Leadership is het weten van je persoonlijke missie en drijfveren. En dan bedoel ik het écht weten. Niet een grove schets, een vaag idee of onduidelijk eindpunt ver in de toekomst.
Je moet op elk moment van de dag jouw verhaal kunnen uitdragen op een manier die inspireert en activeert.
In de ideale wereld is een unieke visie, de basis van jouw gedachtegoed, een combinatie van een aantal factoren:
→ Wie jij bent en waar je voor staat
→ Door welke factoren jij de persoon bent die deze beweging in gang moet zetten.
→ De kennis die jij in huis hebt
→ De missie die jij ademt, de reden waarom jij elke ochtend je bed uit danst
→ De verandering die jij wilt maken in jouw branche
→ De koppeling naar je bedrijf
Jouw Thought Leadership komt dus voort vanuit wie jij bent. Het is niet verzonnen of ff snel op papier gekladderd. Het draait om jezelf laten horen op een manier die aanslaat, activeert en inspireert.
Nu is meer dan ooit het moment
De wereld heeft meer authentieke stemmen nodig. Bij dipiti helpen we mensen hun eigen thought leadership te ontdekken, te ontwikkelen en consistent uit te dragen. Door jouw unieke ideeën te delen, bouw je vertrouwen op en creëer je de verandering die zo hard nodig is.
Jij bent de verandering die morgen nodig heeft. Het is echt aan jou of jij van je gaat laten horen.